Program:
David N. Johnson (1922-1987)
Trompet Tune in C major
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
- Aria „Schafe können sicher weiden“ z kantaty „Was mir behagt, ist nur die muntre Jagd!“ BWV 208
- Preludium i Fuga g-moll BWV 535
- Opracowanie chorałowe Nun komm der Heiden Heilnad BWV 659
- Opracowanie chorałowe Wachet auf ruft uns die Stimme BWV 645
Henri Constant Gabriel Pierné (1863-1937)
Prélude (z cyklu Trois Pièces op. 29)
Alexandre Guilmant
Paraphrase sur un Choeur de Judas Macchabee de Handel op. 90
Gordon Balch Nevin (1892-1943)
Will O’ The Wisp (Scherzo-Toccatina)
César Franck (1822-1890)
Pièce pour Grand Orgue A-Dur (1854)
Henry Smart (1813-1879)
Festive March
Michał Markuszewski – absolwent warszawskiej Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina, organy (J. Grubich), fortepian (K. Gierżod).
W 2007 roku ukończył studia (specjalizacja - improwizacja organowa) na Universität der Künste w Berlinie w klasie prof. Wolfganga Seifena. W 2008 roku ukończył studia podyplomowe w klasie mistrzowskiej prof. Christopha Bosserta w Hochschule für Musik w Würzburgu.
Od 2012 roku jest wykładowcą na Wydziale Muzyki Kościelnej Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie.
W 2013 roku uzyskał tytuł Doktora Sztuki Muzycznej w dyscyplinie artystycznej instrumentalistyka, nadany przez Radę Wydziału Fortepianu, Klawesynu i Organów, Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. W roku 2018 ta sama Rada Wydziału przyznała mu tytuł Doktora Habilitowanego.
Do jego największych osiągnięć należą: II nagroda w konkursie Polskiej Muzyki Organowej XX wieku w Legnicy (1998), I nagroda na Międzynarodowym Konkursie Muzyki Organowej w Rumii (2000) i wyróżnienie za najlepsze wykonanie utworów Jana Sebastiana Bacha oraz nagroda prezydenta miasta Gdańsk, III miejsce na Międzynarodowym Konkursie Organowym w Zürychu-Wiedikon (2007).
Wystąpił z ponad 600 recitalami w prestiżowych sala koncertowych oraz na kilkudziesięciu międzynarodowych festiwalach w Polsce, na Litwie, Słowacji, Ukrainie, Białorusi, Wyspach Alandzkich, w Austrii (katedra w Grazu, St. Florian), Czechach, Grecji, Hiszpanii, Holandii, Portugalii, Luxembourgu, Belgii, Francji (Notre-Dame w Paryżu), Finlandii, Norwegii, Rosji (Katedra Katolicka w Moskwie), Szwajcarii (sala Kultur Kongreszentrum Luzern), Wielkiej Brytanii (m.in.: Katedra św. Pawła), we Włoszech oraz ponad 250 miastach w Niemczech (Gedächtnis-Kirche Berlin, Berliner Konzerthaus, Stadthalle Wuppertal, Marienbasilika Kevelaer, Bottrop-OrgelPLUS, Audimax Bochum, Maria Laach, Stiftskirche Tübingen, Schwäbisch Gmünd, Basilika Weingarten, Ulmer Münster, Abtei Marienstatt, St. Lambertus in Düsseldorf, katedry w Altenbergu, Bremie, Fuldzie, Paderbornie i Würzburgu). Koncertował również w Stanach Zjednoczonych (Katedra Narodowa w Waszyngtonie, Kościół St. Thomas w Nowym Jorku), Hong-Kongu (Hong-Kong Cultural Center) oraz na dalekiej Syberii.
Dokonał również wielu nagrań płytowych (Organum Classics, Label Harp, DUX). Dwie jego płyty nagrane na zabytkowych organach Kościoła Reformowanego w Warszawie (DUX 0707) oraz na zabytkowych organach Śląska Opolskiego nominowane były w dwóch kategoriach do nagrody FRYDERYK. Nagrywał również dla Polskiego Radia, Niemieckiego Radia SDR, Radia Czeskiego oraz telewizji.
Z jego inicjatywy i pod jego nadzorem w latach 2004-2008 odrestaurowano zabytkowe organy (firmy Schlag und Söhne z 1900 roku) w kościele Ewangelicko-Reformowanym w Warszawie, gdzie od 2004 roku pełni funkcję organisty.
W 2018 roku został odznaczony przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego odznaką „Zasłużony dla kultury polskiej”.