Program koncertu:
Girolamo Frescobaldi (1583-1643)
- Toccata quinta (z drugiej księgi)
- Bergamasca (ze zbioru Fiori musicali)
- Canzona IV
François Couperin (1668-1733)
- z Messe propre pour les Couvents
a) Fugue sur la Trompette
b) Offertoire sur les grands jeux
c) Dialogue sur les grands jeux
Filippo Capocci (1840-1911)
- Solo per Oboe
Théodore Dubois (1837-1924)
- Toccata G-dur
Marco Enrico Bossi (1861-1925)
- Ave Maria op. 104 nr. 2
- Rédemption op. 104 nr. 5
- Etude Symphonique op. 78
Ennio Cominetti – włoski organista, koncertując na najbardziej prestiżowych festiwalach organowych wykonał ponad 1100 recitali. Koncertował w najważniejszych katedrach i salach koncertowych Europy, a także w Azji, Afryce, USA, Kanadzie i Ameryce Południowej. Nagrał 25 płyt CD dla włoskich i niemieckich firm fonograficznych. Nagrywał dla radia i telewizji. Artysta zajmuje się również kompozycją i dyrygenturą (założyciel orkiestry „Orchestra Cameristica Lombarda” i zespołu wokalnego „Soli Deo Gloria”). Ennio Cominetti wydał biografię M. E. Bossiego. Artysta prowadzi seminaria muzyczne, zasiada w jury konkursów organowych. Od 1998 r. jest dyrektorem departamentu muzyki kościelnej i profesorem Akademii Sztuki w Rzymie. Wykonuje ponad 80 koncertów rocznie.
Program koncertu:
August Gottfried Ritter (1811-1885)
Sonata nr 3 a-moll op. 23
Joseph Jongen (1873-1953)
Cantabile Op. 37/1
Paul Hindemith (1895-1963)
Sonata nr. II
- Lebhaft
- Ruhig bewegt
- Fuge. Mäßig bewegt, heiter
Robert Schumann (1810-1856)
z cyklu Sechs Fugen über den Namen Bach op. 60
- III. Mit sanften Stimmen
- V. Lebhaft
- VI. Mäßig, nach und nach schneller
Barry Jordan - urodził się w 1957 roku w Port Elizabeth w RPA. Studiował najpierw w Kapsztadzie, gdzie w 1985 roku ukończył studia kompozytorskie uzyskując stopień naukowy Master of Music. Od 1986 studiował kompozycję (klasa Francisa Burta) i organy (klasa Martina Haselböcka) w Wiedniu. W 1987 roku przeniósł się ze studiami do Lubeki, gdzie mógł kontynuować pracę z prof. Martinem Haselböckiem. Tu zdał egzamin koncertowy (organy) w 1989 roku i studia muzyki kościelnej w 1994 roku. W 1994 został powołany do Magdeburga, gdzie od sierpnia tego samego roku pełni funkcję kantora katedralnego i organisty. W latach 2002-2006 prowadził klasę organów w Akademii Muzycznej im. Feliksa Mendelssohna Bartholdy'ego w Lipsku; W 2004 roku został mianowany dyrektorem Muzyki Kościelnej. Z jego inicjatywy wybudowano nowe organy w katedrze (Schuke 2008, IV/92) i Remter (Glatter-Götz/Rosales, 2011, II/22). W 2014 roku prowadził kursy mistrzowskie na dwóch prestiżowych uniwersytetach w Stanach Zjednoczonych.
Johann Sebastian Bach (1685–1750)
Preludium i Fuga f-moll BWV 534
Filip Presseisen (*1985)
Intermezzo
Georg Friedrich Händel (1685–1759)
Koncert organowy B-dur HWV 306, cz. 1, 2
Filip Presseisen (*1985)
Improwizacja
Ludwig van Beethoven (1770–1827)
V Symfonia c-moll op. 67 cz. 1 (transkrypcja organowa)
Max Reger (1873–1916)
Preludium chorałowe Morgenglanz der Ewigkeit op. 79b
Ferenc Liszt (1811–1886)
Wariacje Weinen, Klagen, Sorgen, Zagen
Filip Presseisen – polski organista, improwizator i pedagog urodzony w 1985 roku w Szczecinie. Ukończył z wyróżnieniem klasę organów prof. dr h. c. Christopha Bosserta w Hochschule für Musik w Würzburgu jako stypendysta bawarskiego programu BAYHOST w 2013 roku, oraz klasę organów prof. Andrzeja Chorosińskiego na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie w roku 2010, również z wyróżnieniem. W trakcie studiów wziął udział w rocznym programie Erasmus-Socrates i studiował w klasie prof. Franza Danksagmüllera w Hochschule für Musik w Lubece. Stopień doktora zdobył w 2020 r. na Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego Poznaniu.
Brał udział w kursach mistrzowskich prowadzonych przez profesorów takich jak Wolfgang Zerer, Peter van Dijk, Harald Vogel, Michael Radulescu, Martin Sander, Rudolf Mayer, László Fassang oraz Andrés Cea Galán. Oprócz tego, wziął udział w kursach improwizacji organowej prowadzonych przez prof. Wolfganga Seifena oraz Dirka Börnera.
Po ukończeniu warszawskiej uczelni odbył półroczną praktykę organmistrzowską w warsztacie Kristiana Wegscheidera w Dreźnie (Wegscheider Orgelbau Dresden) oraz zakładzie braci Torkildsen w Norwegii (Torkildsen Orgelbyggeri Åsen), wziął również udział kursie intonacji, organizowanym przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Organmistrzów (ISO) w zakładzie Bernarda Aubertina w Courtefontaine we Francji.
W roku 2015 zdobył I miejsce na Międzynarodowym Konkursie Improwizacji „Internationaler Kinoorgel- Wettbewerb im Babylon” w Berlinie, w roku 2016 został laureatem Międzynarodowego Konkursu Organowego ION w Norymberdze otrzymując nagrodę specjalną Antalffy-Preis za najlepszą interpretację utworów na organach historycznych. W 2017 roku zajął I miejsce oraz otrzymał nagrodę specjalną – Puchar Prezydenta Miasta Poznania – na VI Międzynarodowym Konkursie Organowym im. Feliksa Nowowiejskiego w Poznaniu. W 2019 roku został laureatem Międzynarodowego Konkursu Improwizacji w Schwäbisch Gmünd zdobywając II miejsce oraz nagrodę publiczności. W roku 2015 wygrał konkurs Centrum Edukacji Artystycznej na napisanie programu nauczania przedmiotu „organy” dla szkół muzycznych II stopnia w Polsce, w 2023 r. na zlecenie Departamentu Szkolnictwa Artystycznego wziął udział w pracach nad nowymi podstawami programowymi.
Jest członkiem Baltisches Orgel Centrum, międzynarodowej grupy Bach-Societät, Polskiego Towarzystwa Bachowskiego, przewodniczącym Podkomisji ds. Budownictwa Organowego Archidiecezji Krakowskiej oraz konsultantem Centrum Edukacji Artystycznej. Koncertuje zarówno w kraju, jak i za granicą, w Niemczech, Szwajcarii, Włoszech, Norwegii, na Węgrzech, w Litwie, Czechach i Stanach Zjednoczonych Ameryki.
Oprócz tego koncertuje jako improwizator, podkładając na organach muzykę do filmów niemych oraz współpracując z zespołami Capella Cracoviensis i Cracov Singers.
Wykładowca Instytutu Muzyki Kościelnej Uniwersytetu Papieskiego UPJPII w Krakowie, kierownik sekcji instrumentalnej w Archidiecezjalnej Szkole Muzycznej II stopnia w Krakowie.
Program koncertu:
Gustaf Adolf Mankell (1812-1880)
Fantazja C-dur
Juozas Naujalis (1869-1934)
Reverie
Louis-James-Alfred Lefébure-Wély (1817-1869)
Sortie in Eb Major
Robert Schumann (1810-1856)
Canon C-dur, op. 56 nr. 1
Canon a-moll, op. 56 nr. 2
Canon A-dur, op. 56 nr. 3
Louis-James-Alfred Lefebure-Wely (1817-1869)
Marsz F-dur
Joseph Rheinberger (1839-1901)
Visione, op. 156 nr. 5
Duetto, op. 156 nr. 6
Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791)
Fantazja f-moll KV 608
Dr. Vidas Pinkevičius jest aktywnym promotorem improwizacji organowej i sztuki organowej oraz popularyzuje ten instrument poprzez różne wykłady, seminaria, pokazy i recitale. Ukończył Litewską Akademię Muzyki i Teatru w Wilnie, uzyskując tytuł licencjata i magistra gry na organach. Posiada również tytuł magistra uzyskany na Eastern Michigan University (USA) pod kierunkiem dr. P. Ruiter-Feenstra. V. Pinkevičius jest absolwentem University of Nebraska-Lincoln (USA) z tytułem Doctor of Musical Arts w zakresie gry na organach, gdzie studiował pod kierunkiem dr. Q. Faulknera i dr. G. Ritchiego. W UNL V. Pinkevicius obronił pracę DMA na temat improwizacji preludiów klawiszowych w stylu J.S.Bacha. Artysta zdobył kilka prestiżowych stypendiów i nagród, w tym Graduate Performance Competition na Eastern Michigan University w 2002 roku. Występował z recitalami w wielu miejscach w Europie i USA. Brał udział w wielu ważnych kursach mistrzowskich i akademiach organowych w Szwecji, Austrii, Holandii, USA i innych krajach. Jako solista występował z czołowymi litewskimi orkiestrami. V. Pinkevičius często występuje w duecie organowym wraz ze swoją żoną dr. A. Motūzaitė-Pinkevičienė.
Obecnie jest organistą Uniwersytetu Wileńskiego i prowadzi uniwersytecką pracownię organową „Unda Maris”.
Program koncertu:
Georg Muffat Toccata undecima c-moll
1653-1704 (“Apparatus musico-organisticus”, 1690)
Felix Mendelssohn-Bartholdy Andante mit Variationen D-Dur (1844)
1809-1847
Fanny Hensel-Mendelssohn Preludium G-Dur (1829)
1805-1847
Theophil Forchhammer Dwa opracowania chorałowe
1847-1923 - Herzlich tut mich verlangen, op. 22
- Herzlich tut mich verlangen, op. 34
Adolph Hesse Fantazja e-moll, op. 52
1809-1863
Josef Gabriel Rheinberger Tema variato D-Dur, op. 167, Nr. 9
1839-1901 (z cyklu „Meditationen“, 1891)
Niels Wilhelm Gade Drei Tonstücke, op. 22 (1851)
1817-1890 Moderato – Allegretto – Allegro
Wielokrotnie uczestniczył w międzynarodowych tygodniach muzki w Lucernie, w festiwalu w festiwalu w Awinionie oraz innych wielu renomowanych festiwlaach (Rzym, Neapol, Werona, Turyn, Palma de Mallorca, Gandawa, Antwerpia, Bonn, Gdańsk-Oliwa, Wilno, Mińsk, Moskwa, Niżny Nowgród, Ufa, Jałta, Hong-Kong, São Paulo, Montevideo, Buenos Aires jak również meksykańskie katedry w Morelia i Guadalajarze.
Artysta odbył również tournee koncertowe do Stanów Zjednoczoncyh (koncerty w Nowym Jorku, Bostonie, Waszyngtonie, Chicago, Seattle), Meksyku, Australii, Nowej Zelandii, Islandii.
Występował również jako solista z wieloma znanymi orkiestrami (Südwestdeutsche Philharmonie, Deutsche Bachorchester, Orchestre de la Suisse Romande, Miejską Orkiestrą w Koszycach, Singapore Symphony Orchestra)
Olivier Eisenmann dokonał nagrań dla radia i telewizji w Szwajcarii, Hiszpani, Niemczech, Austrii, Słowenii i na Węgrzech. W swoim sorobku posiada również 12 płyt LP oraz 9 płyt cd.
Artysta był przez wiele lat nauczycielem w szkole gimnazjalnej w kantonie Zug. Wykładał również za granicą na uniwersytetach (Herford, Sydney, Moskwa). W uznaniu osiągnięć otrzymał w swojej gminie wyróżnienie „Weggiser Rose“ za działalność artystyczną.
Program koncertu:
Harald Fryklöf Symfoniskt Stycke
(1882-1919)
Lionel Rogg Partita sopra „Nun freut euch“
(*1936)
Max Reger Präludium d-moll
(1873-1916)
(z cyklu 12 Stücke, op. 65 nr. 7)
Ave Maria A-Dur
(z cyklu Monologe – 12 Stücke für Orgel, op. 63 nr. 7)
Scherzo d-moll
(z cyklu 12 Stücke, op. 65 nr. 10)
Peter Planyavsky Partita
(*1947) „Die Nacht ist vorgedrungen“
(Melodia Jochen Klepper, 1938)
Felix Mendelssohn Bartholdy Sonata I f-moll op. 65,1
(1809-1847) - Allegro moderato e serioso
- Adagio
- Recitativ: Andante
- Allegro assai vivace
Artystya studiował muzykę kościelną i grę organową u Kay Johannsena, Pietera van Dijka i Jona Laukvika w akademiach muzycznych w Karlsruhe, Hamburgu i Stuttgarcie.
Jako profesor zwyczajny literatury organowej i gry na organach w latach 2000-2010 przekazywał swoją wiedzę studentom Uniwersytetu Folkwang w Essen, a następnie wykładał również w Heidelbergu i Moguncji. Od semestru letniego 2019 wykłada na Uniwersytecie Muzycznym w Saarbrücken.
W 2000 roku jako organista katedry w Limburgu (1998-2010) wykonał wszystkie dzieła J.S. Bacha. Po cyklicznym wykonaniu dziesięciu symfonii organowych Charlesa-Marie Widora (2012) w katedrze w Speyer, zaprezentował wszystkie dzieła Césara Francka na trzech koncertach w 2022 roku.
W latach 2010-2018 kierował wydziałem muzyki kościelnej w diecezji Speyer jako diecezjalny dyrektor ds. muzyki kościelnej.
Jego bogata kariera koncertowa jako solisty i akompaniatora znanych solistów wokalnych i instrumentalnych rozciąga się przede wszystkim na całą Europę i Stany Zjednoczone. Zdobył ważne nagrody i wyróżnienia na międzynarodowych konkursach (m.in. I miejsce na „International Schnitger Competition” w Alkmaar). Dyskografia, która rozrosła się do ponad dwudziestu płyt CD, świadczy o jego pracy artystycznej i różnorodności repertuaru.
Program:
Z manuskryptu z Nowego Sącza, XVIII w.
Aria 6, 7, 10
Bernardo Pasquini (1637-1710)
Toccata e-moll
Dietrich Buxtehude (1637-1707)
Toccata i Fuga F-Dur, BuxWV 157
Johann Sebastian Bach (1685-1750):
Pièce d´ Orgue, BWV 572
Très vitement – Gravement – Lentement
Felix Mendelssohn Bartholdy (1809-1847)
Sonata A-Dur, op. 65 nr. 3
1. Con moto maestoso
2. Andante tranquillo
Giovanni Morandi (1777-1856)
Allegro vivace
Mikuláš Schneider-Trnavský (1881-1958)
Maestoso f-moll
Filippo Capocci (1840-1911)
Arioso
Joseph Bonnet (1884-1944)
Poèmes d´automne, Op. 3
1.Matin provençal
Program koncertu:
Robert Schumann
(1810-1856)
Skizzen für den Pedelflügen op. 58 nr 3
Lebhaft
Adam Tański (*1988)
Improwizowany poemat symfoniczny
Robert Schumann (1810-1856)
Skizzen für den Pedelflügen op. 58 nr 1
Nicht schnell und sehr markiert
Jean Sibelius (1865-1957)
Finlandia (aranżacja na organy H.A. Fricker)
Robert Schumann (1810-1856)
Skizzen für den Pedelflügen op. 58 nr 4
Allegretto
Marco Enrico Bossi (1861-1925)
Intermezzo lirico
Robert Schumann (1810-1856)
Skizzen für den Pedelflügen op. 58 nr 2
Nicht schnell und sehr markiert
Ferenc Liszt (1811-1886)
Preludium I Fuga B-A-C-H
Adam Tański jest absolwentem Conservatoire National Supérieur de Musique et de Danse w Paryżu w klasie organów prof. Michela Bouvarda oraz prof. Oliviera Latry. Ukończył również z wyróżnieniem Hochschule für Musik w Moguncji w klasie organów prof. Gerharda Gnanna oraz Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie organów prof. Magdaleny Czajki i prof. Jarosława Wróblewskiego.
Artysta jest współzałożycielem i dyrektorem artystycznym festiwalu Etnosakralia Kurpiowskie łączącego muzykę organową z muzyką tradycyjną oraz improwizowaną. Od 2023 roku jest także kuratorem artystycznym festiwalu Sztuka Źle Obecna, który organizuje Instytut Pamięci Narodowej.
W latach 2015-2017 artysta prowadził działalność pedagogiczną w Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi. W 2019 roku na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina obronił dysertację doktorską pt. Charakterystyczne cechy muzycznego folkloru kurpiowskiego jako podstawa w kreowaniu improwizacji organowych.
W 2018 roku została wydana w serii wydawniczej "Biblioteczka Kurpiowska" jego pierwsza monograficzna publikacja zawierająca pięć utworów na instrumenty klawiszowe. W 2019 roku nakładem wydawnictwa Requiem Records ukazał się jego debiutancki album z improwizacjami organowymi pt. Polichromia.
Program koncertu:
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Preludium i fuga e-moll BWV 548
2 Opracowania chorałowe Dies sind die heilgen zehen Gebot BWV 678 i BWV 679
Dietrich Buxtehude (1637-1707)
Opracowanie chorałowe Vater Unser im Himmelreich BuxWV 219
Felix Mendelssohn-Bartholdy (1809-1847)
VI Sonata organowa op. 65 d-moll
Chorale und Variationen: Andante sostenuto
Karl Hoyer (1891-1936)
Przygrywka chorałowa Ein feste Burg ist unser Gott op. 57 nr 15
Parafraza chorałowa na temat Jesu meine Zuversicht
oraz Arii z Oratorium Mesjasz G.F.Haendla op. 17 nr 3
Anna Przybysz, polska organistka, urodzona w 1992 roku w Warszawie. Studiowała w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie pod kierunkiem prof. Józefa Serafina. Ukończyła studia magisterskie w Hochschule für Musik und Theater w Lipsku, w klasie prof. Martina Schmedinga. W lutym 2022 roku obroniła doktorat w dziedzinie sztuk muzycznych. Ukończyła również studia podyplomowe Manager Muzyki (UMFC) oraz Coaching (SWPS). Jest pracownikiem Uniwersytetu Rzeszowskiego.
Laureatka II Ogólnopolskiego Konkursu Organowego im. Mariana Sawy, V Międzynarodowego Konkursu Organowego im. Feliksa Nowowiejskiego, półfinalistka V Międzynarodowego Konkursu Organowego ,,Daniel Herz” w Brixen, XIII Międzynarodowego Konkursu Organowego im. Gottfrieda Silbermanna we Freibergu. W 2022 roku wzieła udział w Bach Boston International Organ Competition, jako jedyna Polka.
Stypendystka programu Erasmus w klasie profesora Martina Schmedinga w Hochschule für Musik we Freiburgu. Uczestniczka programu wymiany studenckiej z Rice University w Houston, USA w klasie prof. Kena Cowana. Dwukrotna stypendystka Prezesa Rady Ministrów oraz Niemieckiej Centrali Wymiany Akademickiej DAAD.
Swoje umiejętności doskonaliła na licznych kursach mistrzowskich.
Koncertowała na międzynarodowych festiwalach organowych w kraju i za granicą (w USA, Niemczech, we Włoszech, w Czechach i na Litwie).
Ostatnie lata poświęciła pogłębionym studiom nad życiem i twórczością Karla Hoyera (1891-1936), niemieckiego organisty i kompozytora. Nagrała cztery płyty na historczynych instrumentach Wilhelma Sauera w Michaeliskirche w Lipsku, Lutherkirche w Chemnitz oraz na organach Ladegasta w Marienkirche w Weißenfels. Albumy ,,Karl Hoyer – Organ Works’’ i ,,Karl Hoyer – Organ Sonatas’’ zostały uznany za wybitne osiągnięcia w dyscyplinie artystycznej sztuki muzyczne i nagrodzone brązowymi dyplomami w II i III Międzynarodowym Konkursie ,,Muzyczne Orły’’. Płyty zostały wydane przez Ars Sonora Studio w latach 2021-2023.
Program:
Improwizacje organowe w różnych stylach i formach:
- Preludium, Adagio i Fuga
- Wariacje chorałowe „Ach wie flüchtig, ach wie nichtig“
- Hommage à Chopin: Ballada
- 4 szkice symfoniczne
Szymon Jakubowski jest pianistą, organistą i improwizatorem. Po ukończeniu Państwowej Szkoły Muzycznej II Stopnia w Szczecinie w klasie fortepianu Dr. Mikołaja Szczęsnego wyjechał na studia do Berlina, by doskonalić swoje umiejętności pod kierunkiem Prof. Annerose Schmidt und Prof. Galiny Iwanzowej w Hochschule für Musik Hanns Eisler Berlin. Po wielu latach nauki gry na fortepianie rozpoczął studia w klasie organów i improwizacji organowej na Universität der Künste w Berlinie. Był uczniem Prof. Leo van Doeselaar, Erwin Wiersinga, Paolo Crivellaro. W 2014 roku ukończył z wyróżnieniem podyplomowe studia „Konzertexamen” w klasie mistrzowskiej u Prof. Wolganga Seifena. Jest laureatem konkursów improwizacji fortepianowej i organowej: im. Ryszarda Wagnera w Bayreuth (1. miejsce) oraz im. Arthura Pichlera w Landau (3. miejsce). Od wielu lat prowadzi aktywną działalność koncertową i pedagogiczną, w której dużą rolę odgrywa improwizacja muzyczna. Uczy akompaniamentu i improwizacji fortepianowej w Hochschule für Musik und Theater w Lipsku oraz improwizacji organowej na Universität der Künste w Berlinie.
Program:
Michał Markuszewski (*1980)
Preludium i Fuga (improwizacja w stylu barokowym)
Dwa opracowania chorałowe (w stylu romantycznym)
Niels Wilhelm Gade (1817-1890)
Uroczyste preludium n.t.: “Lobet den Herren”
Théodore Dubois (1837-1924)
Cantilène réligieuse
Alexandre Guilmant (1837-1911)
Marsz n.t.: “Lift up your Heads” G.F.Händla op. 15
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Preludium i Fuga C-dur BWV 547
Nun komm der Heiden Heilnad BWV 659
Léon Boëllmann (1862-1897)
Suita Gotycka op. 25
Introdukcja i Chorał
Menuet gotycki
Modlitwa w Notre-Dame
Toccata
W 2007 roku ukończył studia (specjalizacja - improwizacja organowa) na Universität der Künste w Berlinie w klasie prof. Wolfganga Seifena. W 2008 roku ukończył studia podyplomowe w klasie mistrzowskiej prof. Christopha Bosserta w Hochschule für Musik w Würzburgu.
W 2013 roku uzyskał tytuł Doktora Sztuki Muzycznej w dyscyplinie artystycznej instrumentalistyka, nadany przez Radę Wydziału Fortepianu, Klawesynu i Organów, Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. W roku 2018 ta sama Rada Wydziału przyznała mu tytuł Doktora Habilitowanego.
Od października 2022 roku jest Profesorem na Wydziale Muzyki Kościelnej Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie.
Do jego największych osiągnięć należą: II nagroda w konkursie Polskiej Muzyki Organowej XX wieku w Legnicy (1998), I nagroda na Międzynarodowym Konkursie Muzyki Organowej w Rumii (2000) i wyróżnienie za najlepsze wykonanie utworów Jana Sebastiana Bacha oraz nagroda prezydenta miasta Gdańsk, III miejsce na Międzynarodowym Konkursie Organowym w Zürychu-Wiedikon (2007).
Wystąpił z ponad 650 recitalami w prestiżowych sala koncertowych oraz na kilkudziesięciu międzynarodowych festiwalach w Polsce, na Litwie, Słowacji, Ukrainie, Białorusi, Wyspach Alandzkich, w Austrii (katedra w Wiedniu, Grazu, St. Florian), Czechach, Grecji, Hiszpanii, Holandii, Portugalii, Luxembourgu, Belgii, Francji (Notre-Dame w Paryżu), Finlandii, Norwegii, Rosji (Katedra Katolicka w Moskwie), Szwajcarii (sala Kultur Kongreszentrum Luzern), Wielkiej Brytanii (Katedra św. Pawła w Londynie), we Włoszech oraz ponad 250 miastach w Niemczech (Gedächtnis-Kirche Berlin, Berliner Konzerthaus, Stadthalle Wuppertal, Marienbasilika Kevelaer, Bottrop-OrgelPLUS, Audimax Bochum, Maria Laach, Stiftskirche Tübingen, Schwäbisch Gmünd, Basilika Weingarten, Ulmer Münster, Abtei Marienstatt, St. Lambertus in Düsseldorf, katedry w Altenbergu, Bremie, Fuldzie, Paderbornie i Würzburgu). Koncertował również w Stanach Zjednoczonych (Katedra Narodowa w Waszyngtonie, Kościół St. Thomas w Nowym Jorku), Hong-Kongu (Hong-Kong Cultural Center) oraz na dalekiej Syberii.
Dokonał również wielu nagrań płytowych (Organum Classics, Label Harp, DUX). Dwie jego płyty nagrane na zabytkowych organach Kościoła Reformowanego w Warszawie (DUX 0707) oraz na zabytkowych organach Śląska Opolskiego nominowane były w dwóch kategoriach do nagrody FRYDERYK. Nagrywał również dla Polskiego Radia, Niemieckiego Radia SDR, Radia Czeskiego oraz telewizji.
Z jego inicjatywy i pod jego nadzorem w latach 2004-2008 odrestaurowano zabytkowe organy (firmy Schlag und Söhne z 1900 roku) w kościele Ewangelicko-Reformowanym w Warszawie, gdzie od 2004 roku pełni funkcję organisty.
W 2018 roku został odznaczony przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego odznaką „Zasłużony dla kultury polskiej”.